تبلیغات
ساخت و تولید - نیسان قشقائی
RSS

نیسان قشقائی

تعداد بازدید:

NISSAN QASHQAI

قشقایی در کلاس خودرو های SUV کوچک یا  CUV قرار دارد . ابعاد این خودرو و کلاس قشقایی را می توان با اس یو وی هایی همچون هیوندای توسان ، کیا اسپورتیج و سوزوکی گرند ویتارا در ایران مقایسه کرد . قشقایی با دارا بودن طول 4315 میلیمتر ، و فاصله 188 میلیمتر از زمین خودرویی است که در نگاه اول بیان گر خودرویی شکیل ، جذاب و چابک است .

طراحی نمای کناری این خودرو به صورت عضلانی صورت گرفته ، چراغ های جلو بیش از حد بزرگ هستند . این ترکیب با جلوپنجره بزرگ خودرو نمایی قدرتمند را برای جلو خودرو به وجود آورده اند . چراغ های عقب به صورت بر آمده طراحی شده اند و کمی به طراحی های هیوندای شباهت دارند .


طراحی داخلی خودرو با استفاده از تزئینات چرم و کنسول مدرن ، از قشقایی اس یو وی با امکانات مدرن و به روز ساخته اند . چراغ جلو قشقایی از نوع زنونی است و قابلیت تنظیم ارتفاع و روشن و خاموش شدن اتوماتیک را داراست.

نیسان قشقایی با چهار موتور عرضه شده است که دوتای آنها بنزینی و دو عدد دیگر گازوئیلی است

موتور

قدرت

گشتاور

۱.۵ لیتری دیزل

۱۰۶ اسب بخار

۲۴۰ نیوتن متر

۲ لیتری دیزل

۱۵۰ اسب بخار

۳۲۰ نیوتن متر

۱.۶ لیتری

۱۱۵ اسب بخار

۱۶۰ نیوتن متر

۲ لیتری

۱۴۰ اسب بخار

۲۰۰ نیوتن متر

گیربکسهایی که بر روی این مدلها عرضه می شود شامل گیربکسهای ۵ و ۶ دنده معمولی و یک گیربکس شش دنده اتوماتیک می باشد .نکته قابل تامل آنست که سیستم چهار چرخ متحرک بر روی این اتومبیل عرضه نمی شود که با توجه به ارتفاع آن از لحاظ ایمنی می تواند مشکل ساز باشد .


قشقایی که در بازارایران عرضه خواهد شد


قشقایی از پیشرانه 2 لیتری نیسان با حداکثر توان 139 اسب بخار در 6000 rpm است . این خودرو از گیربکس CVT که مهد طراحی آن شرکت نیسان است بهره می برد و این گیربکس قابل تبدیل به 6 سرعته دستی نیز می باشد .

نیسان قشقایی در ایران در دو تیپ عرضه خواهد شد ، هنوز قیمت دقیقی برای آن اعلام نشده اما بر اساس اظهارات پراکنده برخی مسئولان این خودرو قیمتی حدود 50 میلیون تومان خواهد داشت و بر اساس اظهارات مدیر عامل پارس خودرو ، پیش فروش آن از بهمن 88 آغاز خواهد شد

نیسان قشقایی  

تیپ MID  -  تیپ High

 

طول

4315 میلیمتر

فاصله بین دو محور

2630 میلیمتر

حداقل فاصله از زمین

188 میلیمتر

نوع و مدل موتور

خطی – MR20

تعداد سیلندرها

4 سیلندر ، 16 سوپاپ

حجم موتور

1997 سی سی

قطر و ارتفاع سیلندر

90.1×84 میلیمتر

حداکثر قدرت

140 اسب بخار در دور 6000 در دقیقه

گیربکس

CVT قابل تبدیل به 6 سرعته دستی

سیستم تعلیق جلو

مستقل مک فرسون

سیستم تعلیق عقب

مستقل چند محوره

نوع فرمان

Rack & Pinion

سیستم  ترمز

ABS + EBD

ترمز جلو

دیسکی تهویه شونده

ترمز عقب

دیسکی

ظرفیت مخزن سوخت

65 لیتر

 

 

کیسه هوای جلو ، جانبی و پرده ای

فقط جلو -  دارد

کامپیوتر سفری

دارد -  دارد

چراغ جلو زنون

ندارد -  دارد

قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ جلو

دستی -  اتوماتیک

روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ

دارد -  دارد

تزئینات داخلی چرم

ندارد -  دارد

پشت سری فعال شونده

دارد -  دارد

گرمکن صندلی

ندارد -  دارد

 

ارسال شده توسط ایمان نبی زاده مقدم در یکشنبه 12 تیر 1390 | نظرات ()

 

درباره وبلاگ

مهندسی ساخت و تولید، بنا به تعریف انجمن مهندسان ساخت و تولید ایران «رشته‌ای از مهندسی است که به تحصیلات و تجاربی نیازمند است تا رویه‌های مهندسی را در پروسه‌های تولید و شیوه‌های تولید را در صنعت بفهمد، به کار گیرد و کنترل کند. و به توان برنامه‌ریزی در فرایند‌های تولید نیازمند است تا درباره ابزار‌ها، روند‌ها و ماشین‌آلات و تجهیزات تحقیق کند و آنها را بهبود بخشد و امکانات و سیستم‌ها را برای تولید فراورده‌های با کیفیت و هزینه بهینه یکی کند.»
مهندسان ساخت و تولید سنسورهای به کار رفته در کیسهٔ هوای خودروی شما، نوک چاپ در چاپگر، و کلید اپتیک در تلفن همراه شما را می سازند. آن ها همچنین در زمینهٔ تولید موتورهای جت کوچک ، تلسکوپ های پیشرفته، سمعک های درون گوشی، ریزپردازنده ها، و نیز تولید سبز مشغول به فعالیتند. دانش‌آموختگان این رشته یاد می‌گیرند چگونه از طریق میکروماشین کاری بر روی نوک یک سوزن بنویسند، رباتی را کنترل کنند، به کمک رایانه مدل‌های سه بعدی پیچیده بسازند و یک طرح را به یک ماشین پرسرعت انتقال دهند تا آن را بسازد.

پروفایل مدیر وبلاگ

آمار وبلاگ

بازدید کل :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

امکانات

بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران